Wednesday, August 2, 2017

The New Luxury Accessory: Stone

Roxxlyn phone case made of stone.
When I was introduced to luxury stoneware brand, Roxxlyn, earlier this year I wanted to collaborate with the great blogger behind Geek Q. I interviewed Mark Schlegel, the Director of Sales & Marketing, and Geek Q shot some awesome styling photos (which you may enjoy here). Together we're happy to present both the people and the products of Roxxlyn and offer a special promo code!

ENGLISH 
What was your very first job?
My very first job after college was an internship with Mercedes-Benz in the Real Estate Management department. 

How did you get into fashion?
I had my own boutique. It had always been a childhood dream of mine. We had women’s and men’s pieces that weren’t available anywhere else in Berlin. We had sneakers, dresses, shirts. Our concept was that everyone who shopped in our store would be able to afford something. I did that for two years. That steered me more and more into the fashion industry. 


Mark Schlegel, the director of sales and marketing, gives an interview to Marcus Aton.

How did you end up joining Roxxlyn?
While I still had my own boutique I would help Andreas [the Roxxlyn founder] with trade shows because he wasn’t as familiar with them as I was. We share many of the same ideals when it comes to design and work. He then asked if I would like to join him. I knew that we worked well together and I had too many of my own projects going so I was ready to focus on one thing again – back then I was running around with three cell phones! So yes, we divided the responsibilities and I joined him. I thought it was great because he had a product that was completely new to the market. If he had said, “I’m making basic white tees,” I think I would’ve said, “No thank you,” but as it was truly a unique product I said, “I’m super excited to build this up!”

What is a goal you have for the next few years?
My goal is to establish Roxxlyn as a strong brand. So we’re more present in the market. We have many ideas for additional products and want to see stone become more of a lifestyle product. This summer at Pitti Uomo in Florence we’re planning to introduce 3 new product categories.

How do you strike a work-life-balance?
It’s honestly not that stressful of a work place. We’re like a family here at Roxxlyn and we’re a good team. When we’re at a trade show, and travelling a lot, then I do tack on one, two, or three days of vacation to the end of that trip. When we were last in America at a trade show in Las Vegas I took three days to visit Los Angeles and to enjoy the beach. But by and large my work doesn’t feel like work because it’s fun.

For failsafe styling tips and to learn more about the products check out the partner post from Geek Q!


Hector Diaz, of the blog Geek Q, styles Roxxlyn accessories in Seattle.


DEUTSCH
Was war dein allerersten Job?
Mein aller erster Job nach dem Studium war ein Praktikum bei Mercedes-Benz im Immobilienmanagement also in der Verwaltung der ganzen Mercedes-Benz Niederlassung. 

Wie bist du in der Moderichtung gekommen?
Ich hatte ein Modeboutique selber gemacht. Es war immer ein Kindheitstraum zu machen. Wir hatten Herrn und Damen Sachen die es sonst in Berlin irgendwie nicht gab. Wir hatten von Sneakern, und Kleider, Hemde. Unser Ziel war dass jeder der reinkommt sich etwas leisten könnte. Das habe ich zwei Jahre gemacht. Darüber bin ich mehr und mehr in der Moderichtung gekommen. 


Roxxlyn brand stone iphone cases in the Berlin shop.

Wie ist es dazu gekommen dass du bei Roxxlyn eingestiegen bist?
Als ich mein Modeboutique noch hatte, habe ich Andreas [der Roxxlyn Gründer]unterstützt zuzusagen beim ersten Anstaltungen in dem Bereich von Modemessen weil er sich damals nicht so auskannte. Wir teilen viele Ansichten was Design angeht und Arbeitsweise. Dann hat er mich gefragt ob ich irgendwie einsteigen möchte. Ich wusste dass ich gut mit ihm zusammenarbeiten kann und hatte zu viele Projekte gleichzeitig und wollte mich gerne auf einer Sache konzentrieren – ich bin damals mit drei Telefonen herum gerannt! Ja, dann haben wir die Bereiche aufgeteilt und ich bin eingestiegen. Ich fand es total Toll weil es ein Produkt war was komplett neu in Vertrieb war. Das war so für mich das wenn er mir jetzt gesagt hätte, "Ich mache einfach weiße T-shirts," ich glaube dann hätte ich gesagt, “Nein danke,” aber dadurch dass es wirklich ein eigenständiges Produkt ist, habe ich gesagt, “Das reizt mich total dass mit aufzubauen!”

Was ist ein Ziel das du in den nächsten Jahren erreichen möchtest?
Mein Ziel ist Roxxlyn als Marke stärker zu etablieren. Wo wir mehr und mehr dabei sind. Wir haben ganz viele Ideen für weitere Produkte und wollen mehr den Stein als Lifestyle Objekt einfließen lassen. Im Sommer werden wir wahrscheinlich drei neue Produktkategorien auf den Markt kommen und auf dem Pitti Uomo in Florenz vorstellen. 

Wie schaffst du eine gute Vereinbarkeit von Beruf und Privatleben?
Es ist eigentlich nicht so ein stressiger Arbeitstag. Es ist halt wie eine Familie hier bei Roxxlyn und wir sind ein gutes Team. Wenn wir auf einer Messe sind, und viel reisen, dann ist es auch so dass ich gerne ein-zwei-drei Tage Freizeit noch daran hänge. Als wir in Amerika in Las Vegas auf der Messe waren, habe ich auch drei Tage in Los Angeles daran gehängt und am Strand die Freizeit genießen habe. Großteil der Arbeit fühlt sich garnicht als Arbeit an, so es macht wirklich Spaß.


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As always, wishing you great success. —TT

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